مبانی نظری و پژوهشی (ادبیات تحقیق ) آزمون لکه های جوهر رورشاخ

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری و پژوهشی(ادبیات تحقیق) آزمون شخصیت رورشاخ در قرون اخیر واژه فرافکنی ازنظر معنا و حوزه‌های کاربرد تحولاتی یافته است که می‌توان آن‌ها را به سه دوره پیش از پیدایش روانکاوی، سال‌های آغازین پیدایش روانکاوی، سال‌های بین 1920-1930 و بعدازآن تقسیم کرد (بهرامی، 1383). قبل از پیدایش روانکاوی این واژه در علومی مثل فیزیک، ریاضی و مرایا مورداستفاده قرار می‌گرفته است. برای مثال، دانشمندان فیزیک هر وقت می‌خواسته‌اند مفهوم پرتاب یک شیء را از نقطه‌ای به نقطه دیگر مجسم کنند، از واژه فرافکنی کمک می‌گرفته‌اند. به نظر می‌رسد که فروید به علت همین تشابه صوری جابجایی بعدها این کلمه را برای توضیح برخی از اختلالات روانی به‌کاربرده است (انزیو -شابرت ،1983). 2-1 مفهوم فرافکنی 3 2-1-1 پیدایش روانکاوی 4 2-1-2 سال‌های 1920 – 1930 5 2-1-3 مفهوم فرافکنی بهنجار 5 2-1-4 تفاوت اساسی فرافکنی بهنجار با فرافکنی مرضی 7 2-1-5 فرافکنی ازنظر امبردان 8 2-1-6 فرافکنی در انواع آزمون‌های روانی 9 2-1-7 مقایسه آزمون‌های فرافکنی با آزمون‌های دیگر 12 2-2 آزمون لکه‌های جوهر رورشاخ 14 2-2-1 مرحله پیش تجربی 15 2-2-2 مرحله تجربی – تحقیقی 15 2-2-3 مرحله پیدایش آزمون رورشاخ 16 2-3 سبک‌های مختلف تفسیر رورشاخ 16 2-4 ویژگیهای کارتهای رورشاخ 18 2-5 ویژگی پاسخهای کودکان به آزمون رورشاخ 21 2-6 پیشینه تجربی پژوهش 23 منابع فارسی: 33 Reference 34

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 155 مشاهده

کد فایل:20680

انتشار در:۱۴۰۳/۱/۴

حجم فایل ها:702 + 89.6 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 41

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش


اشتراک گذاری:
 قیمت: 38,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط